همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی
عضو کمیته علمی هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد، گفت راه نجات بیماران مبتلا به سرطان معده، تشخیص زود هنگام بیماری قبل از علامت دار شدن است.
سربکت

به گزارش ، عباس یزادنبد در ارتباط با سرطان معده، اظهارداشت: سرطان معده یکی از رایج‌ترین سرطان‌ها در دنیا است که محل شایع این نوع سرطان در کشور در استان‌های واقع در حاشیه شمالی نقشه جغرافیایی پانسمان سوربکت جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: متاسفانه سرطان معده بعد از ایجاد درد در معده و تشخیص آن با آندوسکوپی و انجام درمان‌های لازم، شانس بقای کمتری دارد.

عضو کمیته علمی هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد سرطان معده در مرحله آغازین در معده، هیچ علامتی قیمت پانسمان سوربکت ندارد که این مرحله را سرطان زودرس معده می نامند. بعد از گذشت ۴۴ ماه این مرحله به مرحله علامت دار سرطان معده می رسد که اکثر بیماران در این مرحله (مرحله پیشرفته) تشخیص داده می شوند و شانس بهبودی در این مرحله ناچیز است.

یزادنبد خاطرنشان کرد: در مناطق پانسمان عسل پر خطر سرطان معده با شناسایی افراد پر خطر و کشف سرطان در مرحله زودرس و بدون علامت و برداشتن مخاط ناحیه سرطانی معده با آندوسکوپی، بیماران در بیش از ۹۰ درصد موارد بهبودی کامل می یابند.

وی گفت: با اندازه گیری پپسینوژن سرم و آنتی بادی هلیکوباکتر پیلوری در مراکز sorbact پانسمان تحقیقاتی می توان افراد پر خطر را شناسایی کرده و با انجام آندوسکوپی و کشف سرطان در مرحله زودرس، افراد مبتلا به این بیماری را با شانس بقای بالا نجات داد.

  


منبع: سلامت نیوز



منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.