همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

ابداع سیستمی برای ردیابی موقعیت ربات‌ها در بدن چگونه است

ردیابی موقعیت ربات‌ها در بدن,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی
پژوهشگران

  

آمریکایی سیستمی برای ردیابی موقعیت ربات‌ها را در بدن ابداع کردند.

محققان آمریکایی، سیستم جدیدی ابداع بیماری پوستی کرده اند که میتواند موقعیت ربات های پزشکی را در بدن مشخص کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، محققان "دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو" (UCSD)، یک سیستم کارامد برای ردیابی ربات های قابل انعطاف پزشکی در بدن ابداع کرده اند که استفاده از آن بسیار ساده است. این سیستم میتواند بسیاری از روش های پیشرفته کنونی را بکار ببرد و در عین حال، هزینه کمتری هم دارد. بسیاری از سیستم های کنونی ژل دبرید باید در معرض تشعشع قرار بگیرند ولی این سیستم جدید، به تشعشع نیازی ندارد.

"تانیا موریموتو" (Tania Morimoto)، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو و مبدع این سیستم اظهار‌کرد: ربات های پزشکی به خوبی در فضای محدود درون بدن کار می کنند و ابزاری ایمن هستند ولی ردیابی موقعیت آن ها در بدن کار دشواری است؛ در نتیجه اگر امکان ردیابی ساده تر آن ها مهیا شود، مزایای بسیاری هم پماد مدی هانی برای پزشکان و هم برای بیماران خواهد داشت.

محققان یک آهنربا را روی ربات انعطاف پذیری قرار دادند که میتواند به قسمت های پیچیده داخل بدن وارد شود. "کانر واتسون" (Connor Watson)، دانشجوی مقطع دکتری مهندسی مکانیک در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو اظهار‌کرد: ما با رباتی کار کردیم که از یک نایلون بسیار باریک ساخته شده است. نرمی این ربات باعث می شود که آسیب زیادی به محیط اطراف پانسمان نقره هارتمن خود نرساند و گزینه ایده آلی برای کاربردهای پزشکی باشد.

محققان از روش های موقعیت یابی آهنربا استفاده کردند که مانند یک GPS عمل میکرد و توانستند با این کار، یک مدل رایانه ای برای پیش بینی موقعیت ربات ارائه دهند. مدل رایانه ای توانست قدرت میدان مغناطیسی اطراف آهنربا را معلوم کند. محققان طبق میزان قدرت توانستند محل قرار گرفتن ربات را در بدن مشخص کنند.

تمامی خرید پانسمان تندروت تجهیزات این سیستم من جمله ربات، آهن رباها و تنظیم موقعیت آهنربا فقط حدود ۱۰۰ دلار هزینه داشت.

موریموتو گفت: ما امیدواریم که ابزار مکان یابی ما بتواند به بهبود فن آوری چنین ربات هایی کمک کند. ما تصمیم داریم پژوهش خود را پیش ببریم و از آن در کاربردهای بالینی استفاده کنیم.

این پژوهش، در مجله "IEEE Robotics and Automation Letters" به چاپ رسید.



منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.