همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

همه چیز در مورد پزشکی

زخم فشاری یا بستر به چه عواملی بستگی دارد

زخم بستر یا زخم فشاری به چه عللی ایجاد می‌شود؟

علت زخم فشاری اینست که با فشرده شدن ممتد پوست بین برجستگی استخوانی زیرین از یک طرف و سطح بستر از طرف دیگر مویرگ های تغذیه کننده پوست مسدود میشوند. تا وقتی فشار برقرار است این مویرگ ها بسته میمانند.

  ادامه مطلب ...

زخم های دست

تصویر مرتبط

تعداد زیادی از مراجعین به درمانگاه های ارتوپدی را بیمارانی تشکیل میدهند که دستشان بر اثر اصابت جسم تیزی پاره شده است. 
این آسیب های دست بسیار مهم هستند. باید به خاطر داشت که جسم تیز حتی اگر زخم کوچکی در حد چند میلیمتر در دست ایجاد کند میتواند به عمق رفته و به تاندون یا اعصاب صدمه بزند پس هر زخمی در دست مهم است و باید آنرا به پزشک نشان داد.
  ادامه مطلب ...

آنچه را که باید در مورد زخم مقعد بدانید

نتیجه تصویری برای زخم مقعد

زخم مقعد یکی دیگر از بیماری های نشیمن گاه محسوب می شود که در بیشتر اوقات بر اثر ابتلا به اسهال مزمن و یا یبوست بروز می کند چرا که موارد مذکور باعث ایجاد خراشیدگی در پوست مقعد می شود که این خراشیدگی باعث انقباض عضله داخلی مقعد می شود و در نهایت انقباض نیز باعث بروز احساس درد شدید خواهد شد.
  ادامه مطلب ...

دارویی موثر و گیاهی برای درمان زخم معده

نتیجه تصویری برای سیاه دانه

سیاه‌دانه یا در اصطلاح انگلیسی Black cumin در طب سنتی ایرانی مصارف متعددی داشته و در درمان بسیاری از امراض همچون سوء هاضمه، سر درد مزمن، اسهال، استفراغ، سرماخوردگی، از دست دادن اشتها، آسم، بیماری‌های قلبی، ضعف جسمانی، مشکلات گوارشی، دیابت، رماتیسم، جذام و بسیاری موارد دیگر تجویز و مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی جزو پرمصرف‌ترین داروها در سطح جهان به‌شمار می‌آیند.
 
ادامه مطلب ...

از عوامل وجود خون در مدفوع

نتیجه تصویری برای ‪stomach‬‏


خونریزی معده ممکن است که با بروز علائم و یا بدون هیچ نشانه و علائمی همراه باشد. بیمار می تواند با انجام آزمایش مدفوع و مشاهده خون در آن به بیماری خونریزی معده پی ببرد. در این مقاله با علائم خونریزی معده و علت آن در خدمت شما عزیزان می باشیم.

 
ادامه مطلب ...